Wednesday, November 2, 2011

Masalah water bil SYABAS tak munasabah

Masalah Bil SYABAS
4 messages
Astana Alam 3 Wed, Nov 2, 2011 at 10:57 AM
To: puspel@syabas.com.my
Pihak kami telah mendapat surat pengesahan daripada Pihak Pemaju Puncak Alam Housing untuk mengambil balik meter yang lama yang sedia ada. Pihak kami juga berharap pihak SYABAS dan menggantikan meter lama kepada meter baru seperti yang dijanjikan.(Sila rujuk lampiran).
Pihak kami mengucapkan ribuan terima kasih kepada pihak SYABAS kerana Apartmen Astana Alam 3 telah mendapat bil pertama daripada SYABAS. Terima kasih diatas keperihatinan dan kerjasama. Tetapi kami masih menghadapi masalah kerana masih ada sebahagian unit rumah mendapat bil yang tinggi dan tidak munasabah, lebih tinggi daripada menggunakan meter pukal. Mengikut pihak SYABAS apa tindakan yang boleh saya lakukan untuk mengelak masalah ini berterusan dan menyelesaikan masalah unit2 yang terlibat dengan bil yang tinggi.

Harap mendapat pandangan dan kerjasama pihak tuan..

Terima Kasih

Aniza
JMB AA3

SURAT PAHSB UTK AMBIL METER AA3.tif
93K

Puspel Wed, Nov 2, 2011 at 11:30 AM
To: Astana Alam 3
Salam Sejahtera,

Merujuk kepada e-mel yang kami terima dari pihak Puan.

Untuk makluman, setiap individu yang menerima bil air yang tinggi dan tidak munasabah dinasihatkan menghubungi PUSPEL di talian hotline 1-800-88-5252 untuk merekodkan aduan bil tinggi. Siasatan lanjut akan dijalankan setelah menerima aduan dari individu/pemilik premis tersebut.
Sila nyatakan nama penuh, nombor telefon dan nombor akaun air SYABAS (13 digit) semasa merekodkan aduan tersebut.
Dalam masa yang sama kami nasihatkan agar semua individu tersebut memeriksa sistem paip dalaman termasuk tangki air kerana bimbang berlakunya kebocoran selepas meter dan menyebabkan bil air semakin tinggi.

Terima kasih dan sila hubungi PUSPEL di talian bebas tol 1 800 88 5252 sekiranya tuan/puan memerlukan bantuan berhubung perkhidmatan air. Secara alternatif, tuan/puan boleh mengajukan sebarang pertanyaan/pendapat/aduan serta mendapatkan maklumat-maklumat terkini berhubung gangguan bekalan air dengan mengikuti kami di laman web twitter iaitu www.twitter.com/puspel atau facebook dengan menaip "puspel" atau "puspel syabas".

Yang benar,
HIZURITA BINTI ZAKARIA
PUSPEL
SYABAS

No comments:

Post a Comment